(Augmented reality: AR) Kullanıcılar, artırılmış gerçeklik cihazlarında gerçek dünyayı bilgisayarda oluşturulmuş görüntü, ses ve diğer unsurlar ile birlikte algılar. Artırılmış gerçeklik bu niteliği ile “bileşik” bir algılama sağlayan bir cihazdır. Bazı yazarlar, bu terimi “zenginleştirilmiş gerçeklik” olarak kullanmaktadır. Artırılmış gerçeklik, gerçek dünyadaki fiziksel ortamın, bilgisayar aracılığıyla oluşturulan duyusal girdilerle canlı, dinamik ve gerçek zamanlı olarak hissedip yaşanılmasını sağlar. Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik (virtual reality) uygulamasından farklıdır. Çünkü sanal gerçeklikte tamamen yapay bir ortam görüntüsü sunulmakta ve algılanmaktadır.
2016 yılında popüler olan Pokémon Go oyunu artırılmış gerçekliğin geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlamıştır. Akıllı telefonlardaki GPS (Global Positioning System) uygulamalarında, kullanıcının bulunduğu yerin tespiti ve yön bulmak için pusulanın kullanılması bir artırılmış gerçeklik uygulamasıdır. Otomobil ve uçak fabrikalarındaki montaj hatlarının çalışmaları bu uygulama sayesinde daha verimli hale getirilmektedir. Artırılmış gerçekliğin giderek yaygınlaşan kullanımı gelecek yıllarda eğitimden sağlığa, pazarlamadan petrol rafinerilerine kadar birçok alanda da yeniliklerin uygulanmasını sağlayacaktır. Bir süre sonra bu uygulama günlük hayatımıza da girecektir. Örneğin bir evdeki çamaşır makinesi bozulduğunda, gelen servis elemanı başına taktığı artırılmış gerçeklik cihazı ile makineyi inceleyecektir. Cihazdaki bir kamera makinenin modelini ve üretildiği yılı, şirketin bulut bilişimine yollayacaktır. Elemanın, kendi gözüyle yaptığı inceleme, buluttan gelen şema, bilgi ve talimatlar ile desteklenecektir. Bozulan parçayı bulan servis elemanı dışarıdaki minibüsünde bulunan bilgisayar destekli tasarım cihazı ve üç boyutlu yazıcı ile parçayı üretecek ve bu parçanın kullanımı ile makine tekrar çalışmaya başlayacaktır.